محمد حسین تقوایی : مسابقه به لحاظ موضوعي آزاد و در برگيرنده كليه ورزشها اعم از حرفه اي ، آماتور ، گروهي ، انفرادي ، بومي و محلي ، مدرسه اي ، ميداني و روستايي ، ورزش بانوان ، ورزش معلولين و جانبازان ، رويدادهاي حاشيه اي بازيها ، تماشاگران مسابقات و هرنوع فعاليتي كه به نوعي به ورزش مربوط مي شود ، است.

جوايز :
نفر اول : درخشش نامه + تنديس زرين + جايزه نقدي سه ميليون ريالي
نفر دوم : درخشش نامه + تنديس نقره اي + جايزه نقدي دو ميليون ريالي
نفر سوم : درخشش نامه + تنديس سيمين + جايزه نقدي يك ميليون ريالي
به ساير آثار برگزيده جوايز نفيس ورزشي و غير ورزشي اهداء خواهد شد .

آخرين مهلت ارسال آثار : 31 شهريور ماه 1388
انتخاب و داوري : 15 مهر ماه 1388
مراسم اهداء جوايز و افتتاح نمايشگاه : آبان ماه 1388
اطلاع رساني و عودت آثار : آذر ماه 1388

خارج از مسابقه :
به منظور آگاهي بخشي و ارتقاء بينش هنرمندان جوان ، دبيرخانه جشنواره در مدت برپايي نمايشگاه نسبت به برگزاري كارگاههاي آموزشي با رويكرد هنري – ورزشي اقدام مي نمايد كه متعاقباً اطلاعات مربوط ارائه خواهد شد .

نشاني دبيرخانه :
يزد – خيابان امام خميني(ره) –كوچه گازرگاه – پلاك 7 – ساختمان اميركبير – دفتر هيئت ورزشهاي همگاني شهرستان يزد - كد پستي 17957-89146 تلفن 6264546

موضوع مسابقه عكس گردشگري ورزشي يزد
مسابقه به لحاظ موضوعي آزاد و در برگيرنده كليه ورزشها اعم از حرفه اي ، آماتور ، گروهي ، انفرادي ، بومي و محلي ، مدرسه اي ، ميداني و روستايي ، ورزش بانوان ، ورزش معلولين و جانبازان ، رويدادهاي حاشيه اي بازيها ، تماشاگران مسابقات و هرنوع فعاليتي كه به نوعي به ورزش مربوط مي شود ، مي باشد .

علاقمندان و ورزشكاران گرامي مي توانند كليه عكسهاي مربوط به فعاليتهاي ورزشي خود را كه در جريان بازديدها ، مسافرتها و گردشهاي انفرادي و گروهي از ميادين و مسابقات ورزشي ، مراكز تفريحي و روستايي ، اماكن تاريخي و مذهبي و غيره تهيه نموده اند جهت شركت در مسابقه ارسال نمايند .

همكاران اجرائي مسابقه :
هيئت ورزشهاي همگاني شهرستان يزد با همكاري اداره كل تربيت بدني استان يزد – تربيت بدني شهرستان يزد و سازمان فرهنگي رفاهي شهرداري به منظور تشويق و ترغيب هنرمندان جوان به فعاليت در عرصه عكاسي ورزشي و همچنين تشويق و ترغيب مردم و خانواده هاي نجيب و اصيل يزدي به شركت در رويدادهاي ورزشي - تفريحي و همگاني كردن ورزش در بين اين عزيزان و ثبت و گردآوري اين آثار خاطره انگيز و ارزشمند اقدام به برگزاري اولين جشنواره عكس گردشگري ورزشي يزد در موضوع ذيل نموده است .

آيين نامه :

1- شركت تمام عكاسان و علاقمندان در اين مسابقه آزاد مي باشد .

2- حداكثر آثار ارسالي براي هر متقاضي در هر موضوع 5 قطعه مي باشد .

3- آثار ارسالي مي تواند به صورت سياه و سفيد ، رنگي به صورت آنالوگ (چاپ شده روي كاغذ براق ) و يا ديجيتالي باشد . اسلايد پذيرفته نمي شود .

4- ابعاد عكسها نبايد از 20 سانتيمتر كمتر و از 40 سانتيمتر بيشتر باشد .

5- آثار ديجيتالي مي بايست در اندازه حداقل 21*16 سانتيمتر و 300dpi با فرمت Tiff يا jpeg روي CD ارسال شوند .

6- دبيرخانه آثاري را كه روي مقوا چسبانده و يا لوله شده باشند نمي پذيرد .

7- اصل نگاتيو و سند ديجيتال هر عكس بايد نزد عكاس موجود و جهت بهره برداي و نياز قابل ارائه باشد .

8- برگه تقاضاي شركت در مسابقه با خط خوانا پرشده و برچسب مربوط به هريك از عكسها پشت آن چسبانده شود . از نوشتن نام عكاس يا اطلاعات اضافي ديگر خودداري نماييد .

9- آثار پذيرفته شده برگشت داده نمي شود .

10- به كليه افرادي كه عكس يا عكسهايشان به مسابقه راه يابد يك جلد كتاب ( درصورت چاپ ) و CD اهداء خواهد شد .

11- اگر عكسها به صورت مجموعه اي ارائه شوند ، ترتيب نمايش آنها با شماره مشخص شود .

12- برگزاركننده مجاز است عكسهاي پذيرفته شده را درنقاط مختلف به نمايش بگذارد و از اين آثار براي چاپ در كتاب و بانكهاي اطلاعاتي خود با ذكر نام عكاس استفاده نمايد .

13- در صورتي كه اثر يا آثار شما عنوان خاصي ندارد از عبارت « بدون عنوان » در برچسبهاي مربوطه استفاده شود .

14- آثاري كه به نمايشگاه و مسابقه راه نيافته اند به همراهي گواهي شركت به نشاني مندرج در فرم پذيرش در مسابقه ارسال خواهد شد . (CD تصاوير عودت نخواهد شد . )

15 - برگزار كننده مسابقه نهايت دقت را در حفاظت از آثار ارسالي به عمل مي آورد . ليكن مسئوليت هرگونه خسارت احتمالي اعم از پستي يا فقدان ناشي از ارسال نامطلوب به هر شكل ، بر عهده شركت كننده است . لذا درخواست مي شود در مورد بسته بندي و ارسال عكسها نهايت دقت به عمل آيد .

16- خواهشمند است نشاني خود را كامل و دقيق قيد نماييد و عكسهاي عودتي كه به علت عدم وجود نشاني دقيق به دبيرخانه جشنواره برگشت داده مي شوند . تنها تا پايان اسفند ماه 88 جهت تحويل حضوري در دفتر باقي خواهند ماند . برگزاركننده پس از اين تاريخ هيچ مسئوليتي را نمي پذيرد .

17- تحويل آثار به دبيرخانه به منزله قبول مقررات اعلام شده خواهد بود .

18- تصميم درباره مواردي كه در آيين نامه پيش بيني نشده بر عهده برگزاركننده بوده و به اطلاع عموم خواهد رسيد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا